Vskutku geniální marketingový tah vyšel spolku Rozalio (Rodiče za lepší informovanost a svobodnou volbu v očkování), který se rozhodl podělit se o tajemství svého mediálního úspěchu. Ten neskutečný nárůst článků o očkování je totiž zásluha Rozalia a svědomité práce jeho „odpůrců“. Nevěřili byste, že to spolu souvisí…
Ve svých prvopočátcích, v očkovací době kamenné, na kterou si již jen málokdo pamatuje, si parta alternativců chtěla drze rozhodovat o očkování svých dětí a ještě si na tom postavit byznys. „Nikdo o nás ale nevěděl; kdo by se také o očkování zajímal, že? Leda další podobně smýšlející jedinci, kterých kupodivu nebylo málo, a tak se členská základna slušně rozrůstala a brzy se počet členů vyšplhal na patnáct téměř svéprávných individuí. Říkali jsme si, že na začátečníky je to dobrý výsledek, ale chtěli jsme víc,“ řekl bývalý předseda spolku Rozalio.
V oněch prehistorických dobách se o očkování moc nemluvilo, všichni byli rádi, že je o naše nejmenší ze strany státu tak skvěle a navíc zdarma postaráno. Železná košile socialismu úspěšně přetrvávala a vymýšlet nějaké nehoráznosti zpochybňující zavedený a skvěle fungující systém, díky němuž jsme směřovali ke světlým, dokonale proočkovaným zítřkům, nikdo nezkoušel. Dlouhodobá spokojenost Čechům nikdy nevydrží, v čemž vidělo Rozalio příležitost. „Kritika očkování byla dírou na trhu, ale potřebovali jsme účinnou strategii, a tak vznikl geniální nápad. Prostě jsme se domluvili s pár lidmi, které nechci jmenovat, že se stanou našimi “odpůrci“. Tato strategie zafungovala výborně,“ prozradil manažer marketingu Rozalia.
Spolek následně získal hlavního mediálního partnera, jímž se stalo věhlasné a fundované on-line periodikum Zdravotnický deník. Hotovým požehnáním byla ochotná spolupráce trollů, kteří zaplavili sociální sítě. Tento sofistikovaný marketingový nástroj ochotně dodal především Český klub skeptiků Sisyfos. Jejich trollové dokonale opakovali vědecky podložené, nezpochybnitelné, neoddiskutovatelné a především stále stejně znějící fráze, na které už mělo Rozalio předem připravené, domluvené třaskavé argumenty. Seznam argumentů a protiargumentů, které jsou v internetových diskuzích používány, však Rozalio ze strategických důvodů i po dohodě s partnery nemůže zveřejnit.
Záhy se začaly výsledky dostavovat a geniální tah přinesl kýžené ovoce. O existenci a aktivitách Rozalia se začala zmiňovat seriózní i neseriózní média a výrazně rostl počet lidí, kteří se zajímali o očkování. Tento fakt se projevil v roce 2015, kdy slovutná Poslanecká sněmovna projednávala zákon o ochraně veřejného zdraví; i ta už o Rozaliu věděla.
„Rostoucí počet příznivců, na které naše strategie výborně fungovala a jimž na srdci leží zdraví i vlastních dětí, se naplno ukázal veleúčastí při mezinárodní pietní akci Zapal svíčku za včeličku, které se zúčastnil i náš dlouholetý skrytý příznivec profesor Prymula,“ prozradila organizátorka akce konané (jistěže ne náhodou) před budovou Ministerstva zdravotnictví v Praze (foto profesora Prymuly na místě akce ZDE).
V roce 2017 počet zmínek o Rozaliu v tištěných, televizních i internetových médiích dosáhl rekordní výše. Rozalio forever! „Velkým završením strategie a skutečnou třešničkou na dortu dlouholeté snahy o vybudování patřičného renomé bylo udělení zlatého Bludného balvanu, který každoročně naděluje náš nejdůvěryhodnější a nejvěrnější partner Český klub skeptiků Sisyfos. Počet našich příznivců ještě narostl a navíc se všichni utvrdili v tom, že jsme vážně nejlepší. Podpora po získání ceny opět stoupla,“ pyšní se současná předsedkyně Rozalia a dodává: „Rozalio tímto ze srdce děkuje všem svým partnerům, obzvláště těm nejvytrvalejším za účinnou mediální propagaci. Náš dík patří všem trollům neúnavně působícím na sociálních sítích i médiím, která o naší činnosti hojně informují, čímž mezi laickou veřejností výrazně zvyšují povědomí o možnostech bezpečného i nebezpečného očkování v České republice.“
…PŘEJEME KRÁSNÝ PRVNÍ DUBEN